هنگام دریافت محموله در محل کار پیمانکار و یا خریدار با اقدامات احتیاطی را رعایت کند. هر محموله لوله بعد از رسیدن به محل پروژه باید با دقت بررسی و بازرسی شود.

همه محموله های ارسالی شرکت آب و خاک شهراب گستر با دقت و پس از تائید واحد کنترل کیفیت بارگیری می شود لذا پس از بارگیری محصول از محل کارخانه , شرکت حمل و نقل دارای مسئولیت در قبال ضرر و زیان احتمالی حاصل از رعایت نکردن شرایط حمل و نقل می باشد و همچنین خریدار و یا پیمانکار در موقع تحویل می بایستی محموله را از نظر وجود هرگونه آسیبی بازرسی و دریافت نمایند.

بعد از دریافت کالا ,مسئولیت نگهداری و انبار کردن کالا بر عهده خریدار و یا پیمانکار بوده و برای این منظور این شرکت دستور العملی در مورد نحوه صحیح تخلیه ,انبارش و حمل لوله ها تا محل اجرای پروژه را به شرح ذیل تقدیم می نماید

دستور العمل تخلیه لوله های زهکشی

۱- احتیاط لازم در حین تخلیه لوله با پوشش الیاف مصنوعی از کامیون بکار گرفته شود.

۲- تحت هیچ شرایطی لوله (رول) از کامیون به پایین پرتاب و یا در روی زمین کشیده نشود

۳- هر رول (کلاف لوله با پوشش الیاف مصنوعی) توسط یک نفر کارگر در داخل کامیون و ۲ نفر در پایین به طوری که نفر داخل کانتینر کلاف را تا انتهای کانتینر آورده و در انتهای کانتینر تحویل دو نفر میدهد. دو نفر مذکور با گرفتن کلاف (نه از نخهای بسته شده دور کلاف) آنرا به آرامی در انبار قرار میدهد.

شرایط انبار کردن

۱- انبار حتما سرپوشیده (سایبان) باشد و از تابش مستقیم نور خورشید به الیاف مصنوعی جلوگیری شود.

۲-از انبار کردن بیش از سه کلاف بر روی یکدیگر خودداری شود.

۳-در هوای گرم ، دمای سالن نباید بیش از ۵۰ درجه شود به این منظور درب و پنجره سالن انبار را باز نگهدارید.

ارسال لوله به کارگاه از انبار

۱- کلاف لوله توسط ۲ یا ۳ کارگر (بدون گرفتن نخ بسته بندی کلاف ) بر روی تریلر و … قرار میگیرد. و در صورت نیاز به چهار کلاف بر روی وسیله نقلیه برای انتقال از محل انبار به محل اجرای پروژه از طناب با عرض حداقل ۲ سانت استفاده شود.

۲- لوله با احتیاط در کنار ترانشه یا دستگاه ترنچر و … قرار گیرد.

۳- لوله در حین کارگزاری کاملا کنترل شود ، در صورتیکه الیاف زدگی داشته و لوله نمایان شود ، محل نمایان شده توسط الیاف و نخ که بطور جداگانه به کارگاه تحویل میگردد تعمیر و بازسازی گردد.

توجه : نحوه تعمیر و بازسازی: مقداری از الیاف آماده شده مشابه پوشش خود لوله به کاربر تحویل داده شده را بر روی محل الیاف زدگی (قسمت بدون پوشش) قرار دهید و با نخ دور آن را بپیچید.

مسئول انبار و مسئول کارگاه به هماهنگی مسئولین پروژه فقط به مقدار نیاز روزانه لوله با پوشش را به محل اجرای پروژه ارسال می نمایند. از نگهداری و انبارش لوله در محل اجرای پروژه برای مدت بیش از یک هفته در بهار و تابستان و دو هفته در پائیز و زمستان جدا خوداری شود.

دستورالعمل بارگیری تخلیه،انبارگردان و نگهداری لوله های دوجداره کاروگیت PVC-U

۱- لوله PVC-U به دلیل سبکی وزن آن در بارگیری و تخلیه نیازی به ماشین آلات خاص ندارد.لذا بارگیری و تخلیه توسط دو نفر نیروی کاری انجام می پذیرد.

۲- در بارگیری و تخلیه توجه شود که لوله به آرامی جابجا شده و از پرت کردن لوله خودداری شود

 

 

۳- شرایط انبار کردن: در انبار کردن لوله توجه شود که بیش از ۶ ردیف لوله بر روی هم قرار نگیرد لوله بصورت صلیبی بر روی هم گذاشته شود و کوپله لوله (مادگی) خارج از زیر لوله ردیف بالائی خود باشد این به منظور جلوگیری تغییر شکل مادگی لوله است که در صورت فشار وزن لوله های ردیف بالائی مادگی احتمال تغییر شکل آن می باشد که در نصب لوله به یکدیگر مشکل ایجاد خواهد شد.

 

 

۴- لوله PVC-U درشرایطی که بطور مستقیم در مقابل نور معمول آفتاب قرار گیرد بین ۳ الی ۵ ماه مقاوم بوده و تغییر رنگ جزئی آن به معنی تخریب مواد و کیفیت لوله نمی باشد در صورت نیاز به نگهداری طولانی مدت و یا استفاده کاربردی در سطح زمین و مقابل آفتاب می توان با هماهنگی قبلی و ارتباط با شرکت آب و خاک شهراب گستر سفارش تولید لوله های مقاوم در برابر نور مستقیم آفتاب را انجام داد.